Websites/Online Tools voor het ontwerpen van een les

Websites/Online Tools voor het ontwerpen van een les

Webpaden

ehttp://webje.yurls.net/l/page/

Voordelen:

  • Nodige informatie verzamelen voor het Webpad. Tekstverwerken speelt een belangrijke rol.
  •  Oplossingsvaardigheden worden toegepast.

Nadelen:

  • Onduidelijke voorpagina. Heel druk geïllustreerd.
  • Veel proberen en doorklikken voordat je pas resultaat ziet.
  • Veel opdrachten staan door elkaar en niet bij thema opgeslagen.
  • Onaantrekkelijk voor leerlingen

Webkwestie

http://webkwestie.nl/

Voordelen:

  • Niveaus worden duidelijk aangegeven (basisonderwijs, voortgezet onderwijs etc.)
  • Vakkenkeuze
  • Indeling van de kwestie wordt duidelijk aangegeven
  • Geschikt voor leerlingen die zelfstandig aan het werk willen en oplossend gericht aan het werk willen.

Nadelen:

  • Groepskeuze wordt niet aangeven op de site
  • Niet zo aantrekkelijk. Je wordt niet door de site aangemoedigd om aan het werk te gaan.

Symbaloo lesplan

http://lessonplans.symbaloo.com/marketplace

Voordelen:

  • Keuze groepsniveau (groep 1, 2 …. 8)
  • Duur van de les wordt aangegeven. Fijn voor het inplannen van je weekrooster.
  • Lesdoelen worden duidelijk aangegeven.
  • Klassikaal of zelf aan het werk.
  • Overzichtelijk

Nadelen:

Conclusie:

Als ik kijk naar de 3 tools die nu worden aangeboden in deze bijeenkomst vind ik het belangrijk dat dat de kinderen op een leuke, overzichtelijk en taakgerichte manier kunnen werken. Het moet duidelijk voor de kinderen zijn en niet dat ik als leerkracht de kinderen vaak moet helpen over het gebruik van de website. De online tools vond ik persoonlijk minder passen bij de 21 century skills. De programma’s zijn al voorgeprogrammeerd en de kinderen hoeven alleen de opdracht uit te voeren. De opdrachten hebben wel aspecten van de 21 century skills, maar het kan altijd beter. Persoonlijk vind ik Symbaloo lesplannen het beste passen bij mijn idealen voor een toekomst gerichte les. Ik wil deze online-tool daarom ook gaan inzetten in mijn stagegroep.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *