Uitvoering in de praktijk – Symbaloo lesplan – recyclen – MB/BB

Uitvoering in de praktijk – Symbaloo lesplan – recyclen – MB/BB

Uitvoering en reflectie – Symbaloo lesplan – Recyclen – Middenbouw en bovenbouw

Groep 8 – de Bangert in Andijk – 09-03-2017

Voorbereiding

Ik was deze les iets minder voorbereid als normaal. Ik ging er namelijk vanuit dat er 19 chromebooks waren voor iedere leerling. Dit was niet het geval, waardoor ik tijdens de les laptops moest regelen. Ook waren er niet genoeg koptelefoons. Door gebruik te maken van de koptelefoons bij de computerhoek en mijn eigen oortjes waren alle leerlingen uiteindelijk voorzien van een koptelefoon.

Uitvoering

Ik gaf een korte intro hoe de les tot stand was gekomen. Ik had op dit moment de aandacht van de leerlingen. De uitleg was duidelijk voor de kinderen. Vervolgens gingen alle leerlingen tegelijkertijd een chromebook pakken. Ze waren erg aan het opdringen, dit moet ik de volgende keer anders aanpakken. Ik ga dit de volgende keer aanpakken door om de beurt een groepje naar de kast te sturen om een chromebook te pakken. Door een mindere goede voorbereiding was het vrij onrustig in de klas (laptop en koptelefoons pakken, opzoek naar WIFI etc.) Voor de volgende keer is het handiger om de link alvast op het bord te schrijven en de handelingen door te nemen. Door de onrust van de chromebooks en laptops waren sommige kinderen klaar en sommige niet. Uiteindelijk waren alle leerlingen begonnen aan de symbaloo over recyclen. De leerlingen waren heel serieus, acties en geconcentreerd bezig. Als de kinderen een vraag hadden, mochten ze hun vinger opsteken. Gebruik van de vragenkaartjes was ook een mogelijkheid geweest. De afronding vond de laatste paar minuten plaats, want het was eigenlijk al tijd om naar huis te gaan. De leerlingen waren erg enthousiast over deze manier van werken en willen het zeker vaker doen!

De leerlingen hebben doormiddel van de zelfontwikkelde les over recyclen de lesdoelen zelfstandig bereikt over recyclen.

De opbrengst van deze opdracht kun je in het onderstaand PDF bekijken:

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *